Marketing is de enige manier om de groei van elk bedrijf te vergroten. Het kan de toekomst van uw kleine bedrijf transformeren. Toch weten veel kleine ondernemers niet hoe ze hun winst kunnen vergroten. Als u een bedrijfseigenaar bent die op zoek is naar beproefde methoden om uw kleine bedrijf uit te breiden door online marketing , dan is dit artikel perfect voor u geschreven.
Hoe u uw bedrijf online succesvol kunt laten groeien
De groei van een klein bedrijf kan een zware opgave zijn. Kleinere bedrijven hebben kleinere budgetten, minder middelen en beschikken niet over de vereiste expertise. Kleinere bedrijven zijn niet uitgerust met een toegewijd marketingteam. De CEO zorgt doorgaans voor de groei en marketing van het bedrijf:
als u soortgelijke problemen ondervindt en hulp nodig heeft bij het laten groeien van uw kleine bedrijf, volgt u deze bewezen strategieën:
- Bepaal je doel
- Een website maken
- Gebruik contentmarketing
- Maak gebruik van sociale media.
1. Definieer je doel
Voordat u begint met het online laten groeien van uw bedrijf, moet u een duidelijk doel hebben van wat u met uw bedrijf wilt bereiken. Heb je meer leads, sales of gewoon meer engagement nodig? Je moet je doelen opschrijven en er realistisch over zijn. Als je hebt opgeschreven wat je met online marketing voor je bedrijf wilt bereiken, dan ben je klaar voor de volgende stap.
2. Ontwerp een professionele website met behulp van een blog
Als u geen site heeft om uw bedrijf op een kleine manier te promoten, moet u er een maken. Het is essentieel.
Waarom?
Aangezien een groot deel van uw potentiële klanten internet gebruikt om naar uw bedrijf (en uw producten) te zoeken. Maar liefst 4,80 miljard mensen over de hele wereld hebben toegang tot internet. Dat is bijna zeven procent van de wereldbevolking. Als u geen website heeft, kunt u bijna 50% van de mensen die u wilt bereiken niet bereiken. Dit is een groot verlies voor elk bedrijf.
Bovendien, als er geen website is, kunt u geen gebruik maken van digitale marketing. Als u vertrouwt op traditionele marketingmethoden om uw kleinschalige bedrijf uit te breiden, geeft u uiteindelijk een aanzienlijk bedrag uit. Digitale marketing is minder duur en biedt een hoger investeringsrendement dan traditionele marketing. Als u hoopt meer dan 2.000 mensen te bereiken voor slechts $ 50, moet u over websites beschikken.
Meer dan alleen een site is het essentieel om een professionele site met blogs te hebben. Bloggen is cruciaal om je bedrijf te laten groeien. Bedrijven die bloggen krijgen 55% meer bezoekers dan bedrijven die dat niet doen. Een website zonder blog kan nutteloos zijn voor een klein bedrijf.
Stel WordPress in op uw website. Het is een open-source CMS dat meer dan 42% van de websites ter wereld aanstuurt (prijs is $ 0)
Installeer een gratis of premium WordPress-thema. Er zijn hier gratis thema’s en premiumthema’s met de hoogste beoordelingen op deze pagina (Prijs: $ 0 tot $ 100 + eenmalig)
Pas het thema aan, voeg een afbeelding, logo, inhoudsafbeeldingen en andere webgebaseerde inhoud toe. Je kunt ook contentschrijvers en ontwerpers inhuren en ook technische assistentie krijgen via platforms zoals Upwork of Fiverr. (Prijs variabel).
Wanneer uw website in de lucht is en u deze in gebruik heeft, zorg er dan voor dat u de URL met uw klanten deelt en begin deze vervolgens te promoten.
2. Gebruik contentmarketing
Het promoten van uw site, uw inhoud, producten en zelfs uw kleine bedrijf is de volgende taak als u eenmaal online aanwezig bent. De meest effectieve manier om uw site op de markt te brengen, is door gebruik te maken van contentmarketing. Waarom?
Het is 62% goedkoper dan traditionele marketing en levert 3 keer meer leads op.
Contentmarketing omvat het creëren, publiceren, promoten en publiceren van content die leads, verkeer en verkopen genereert. Het is niet alleen beperkt tot tekst, maar omvat alle soorten inhoud, van video tot grafische afbeeldingen, van podcasts tot PPT’s tot PDF’s en nog veel meer.
3. Maak gebruik van sociale media-marketing
Sociale media zijn een uitstekende bron van marketingopties voor kleine bedrijven. Het is gemakkelijk om te beginnen en je kunt veel dingen bereiken zonder een cent uit te geven voor social media marketing. Tot 57% van de mensen volgt merken op sociale-mediasites om informatie over nieuwe producten te krijgen. 47% van hen volgt merken om op de hoogte te blijven van het laatste zakelijke nieuws.
Uw publiek verwacht waarschijnlijk dat u op sociale media zit, de activiteiten van uw bedrijf kunt volgen en regelmatig updates ontvangt.
Het grootste voordeel van marketing op social media is dat het bijna gratis is, tenzij je advertenties wilt maken. Maar in eerste instantie hoeft u geen geld te investeren in advertenties op sociale media.
Hoe ga je aan de slag?
U moet platforms voor sociale media vinden die populair zijn bij uw publiek. Bekijk onze lijst met de beste sociale-mediaplatforms om wat ideeën op te doen. Zowel Facebook als Instagram zijn must-haves, omdat ze de twee populairste sociale mediaplatforms zijn.
Gebruik deze richtlijnen om te beginnen met de marketing van uw kleine bedrijf via sociale-mediaplatforms:
- Definieer marketingdoelen voor sociale media
- Kies het beste platform voor sociale media om uw bedrijf te promoten
- Inhoud maken en publiceren
- Bekijk uw prestaties en verfijn uw actieplan.
4. Negeer marketing-apps niet
Als je bezig bent met het uitbreiden van je bedrijf door marketing, vergeet dan niet te investeren in tools voor marketing. Ze helpen u niet alleen om geld te besparen, maar verhogen ook de effectiviteit.
U kunt bijvoorbeeld een applicatie voor het beheer van sociale media gebruiken om de inhoud van de sociale media te plannen en te publiceren. Daarnaast kunt u tools gebruiken voor marketinginhoud om de kwaliteit van inhoud die zoekmachines kunnen crawlen te verbeteren.
Als je personeel en middelen voor marketing ontbreekt, zijn tools (of welke tool en applicaties dan ook) de beste optie. Als u de beste marketingsoftware voor kleine bedrijven kiest, hoeft u niet afhankelijk te zijn van uw personeel. Het is ook mogelijk om marketing aanzienlijk te automatiseren.